Budoucnost interní komunikace

19. 1. 2016 v sekci Rozhovor

S kolegy dnes komunikujeme více než osobně telefony nebo e-mailem. Často ani jiná možnost není, pracujete-li na cestách, doma nebo ve firmě, která má pobočky ve více městech nebo například na druhé straně planety. Možnosti interní komunikace se však už neomezují pouze na telefonáty a elektronickou poštu.

O dalších moderních řešeních a trendech budoucnosti jsem si povídala s Helenou Soukupovou, Business Development manažerkou společnosti ANECT.

Jaké jsou tedy další možnosti, jak s kolegy na dálku komunikovat?
Způsobů, jak se s někým spojit na dálku je samozřejmě řada. Od personálních řešení pro domácí kancelář po vybavení velkých telekonferenčních místností. Vývoj je dynamický a možnosti nepřeberné.

Proč nám už nestačí klasické vybavení kanceláře?
Nároky na komunikační přenos se neustále zvyšují. Doby, kdy celý tým pracovníků seděl v jedné kanceláři, jsou dávno pryč. Část zaměstnanců pracuje na částečné úvazky, na home office nebo hodně cestuje a v prostorách firmy se vyskytují minimálně. Na společných projektech pracují lidé z několika zemí, řada služeb je outsourcována a dané odborníky často ani nikdy osobně nepotkáte. K některým úkonům stačí klasický telefonát, ale je třeba si uvědomit, že například nonverbální komunikace je důležitá složka jednání – výrazy tváře, tón hlasu, při větších jednáních nemusíte navíc rozpoznat, kdo hovoří. K tomu se výborně hodí kvalitní telekonference, která zprostředkuje pocit, že s kolegy v místnosti skutečně sedíte. Nebo například při tvorbě prezentace je velmi přínosné, když ji můžete tvořit rovnou při schůzce, všichni okamžitě vidí změny a mohou ji spoluvytvářet. Efektivní a rychlé.

Není to moc složité? Technika náročná na ovládání, nekonečné návody…
Uživatelsky složitá technika je už nějakou dobu mýtus a navíc se ovládání stále zjednodušuje. Na trhu jsou dostupná řešení, kde všechny operace a úkony realizujete doslova jedním ovládacím panelem nebo tlačítkem. A to nehovoříme pouze o vytočení hovoru a zapnutí projektoru videa. Jedním tlačítkem upravujete hlasitost, teplotu v místnosti nebo osvětlení.

Proč nepoužívat volně dostupné platformy? I prostřednictvím Skype lze uskutečnit videohovor.
Množství volně dostupných internetových řešení k tomu přirozeně láká. Tímto způsobem však neušetříte ani peníze, ani práci. Profesionální práce musí být kvalitní, nestojíte přeci o zamrzlá a zrnitá videa, vynechávající zvuk a nezapomínejme na bezpečnost – ani jedno tyto platformy zajistit neumí. A přestože se prvotní investice může zdát vysoká, v dlouhodobém horizontu ji zcela určitě oceníte.

Bezpečnost firemní komunikace bývá nastavena podle charakteru společnosti a je částečně založena na její infrastruktuře. Existují společnosti, které kvůli bezpečnosti komunikační řešení uzavřou natolik, že je sice bezpečné, ale nesplňuje nároky zaměstnanců například mimo kancelář. Ti pak používají neoficiální nástroje a zabezpečení má opačný efekt. Pouze profesionální produkty mohou poskytnout širokou škálu služeb bez rizika zneužití dat třetí stranou. 

Nevymizí nakonec kvůli stále kvalitnějším technickým řešením osobní kontakt?
Technologie nemají, a plně nedokážou, nahradit osobní kontakt, ale spíše zjednodušit časově neefektivní meetingy a další interní procesy. Klíčové samozřejmě je, aby všichni používali ideálně stejné řešení a vyhnuli se tak technickým problémům. Ušetřený čas je poté velmi přínosné investovat do jiných forem rozvoje týmu a osobnostního rozvoje.


Díky za rozhovor.

Vaše SOCA


 






Tento web používá cookies. Více informací ROZUMÍM