British Airways unikla data, včetně údajů o platebních kartách

10. 9. 2018 v sekci Článek

Britské aerolinky ve čtvrtek 6. září potvrdily, že došlo k narušení bezpečnosti dat a byly kompromitovány osobní informace a čísla platebních karet některých zákazníků. Data stahovali neznámí útočníci více než dva týdny.

Podle prohlášení British Airways se únik dat týká všech, kteří v období 21. srpna až 5. září 2018 bookovali a platili letenky na webu ba.com nebo prostřednictvím mobilní aplikace. Zákazníkům, kteří v tomto časovém úseku zadávali údaje na webu nebo v aplikaci British Airways, společnost doporučuje, aby kontaktovali a informovali o incidentu svou banku a řídili se jejím postupem.

O situaci aerolinky informovaly také na Twitteru, kde bylo uvedeno, že došlo k úniku jmen a adres zákazníků společně s platebními údaji. Všechny zákazníky ale společnost ujistila, že útočníci neměli přístup k číslům pasů nebo detailům o konkrétních letenkách. Také nebyly ohroženy uložené platební karty, ale pouze ty, kterými bylo placeno u dopravce v období 21. srpna až 5. září 2018.

Přesné číslo zákazníků, kterých se únik bezprostředně týká, společnost neuvedla. Jediným záchytným údajem je více než 380 000 kompromitovaných platebních karet. V současné době není jasné, jak k úniku došlo, ale podle některých médií na neobvyklou aktivitu upozornila třetí strana a zalarmovala společnost. Podle krátkého vyjádření, které British Airways poskytly webu thehackernews.com, je incident víc krádeží dat než jejich únikem, což může naznačovat, že data zcizil někdo s privilegovaným přístupem.

Aerolinky incident nahlásily úřadům i policii, v současné době oslovují zákazníky, kterých se únik dotýká. Narušení bezpečnosti bylo podle prohlášení vyřešeno, web i aplikace fungují normálně a jsou bezpečné pro rezervaci letů, platby služeb i online check-in.

Na únik byla upozorněna také NCA (National Crime Agency), která nyní „pracuje s partnery na vyhodnocení situace a stanovení nejlepšího dalšího postupu“.

British Airways nejsou jedinými aerolinkami, které sužuje problém s IT bezpečností – podobný incident řešily před měsícem kanadské aerolinky Air Canada. Těm unikly údaje více než 20 tisíců uživatelů mobilní aplikace – vedle osobních údajů se útočníci dostali k číslům pasů a detailům o letech konkrétních zákazníků.

Zdroj: TheHackerNews






Tento web používá cookies. Více informací ROZUMÍM