Marriott hotely postihl masivní únik dat

12. 12. 2018 v sekci Článek

Marriott v prvním prosincovém týdnu informoval, že rezervační systém sítě Starwood, kam patří Sheraton, St. Regis či Westin, byl napaden. Potenciální únik dat mohl probíhat už od roku 2014. Společnost však problém odhalila až v září 2018. Podle Marriottu se útočníci dostali k údajům, jako jsou jméno a příjmení, telefonní čísla, e-maily, ale také čísla pasů a data narození 327 milionů návštěvníků hotelů. Tím to nekončí. V případě dalších několika milionů návštěvníků byly kompromitovány také údaje o platebních kartách, které by však podle vyjádření Marriottu měly být šifrované pomocí AES-128. Marriott souhlasil, že zaplatí uživatelům, kteří se stali obětí podvodu, náklady spojené se zřízením nového pasu.

Jde o největší korporátní únik dat v historii od neslavného úniku Yahoo!, ve kterém šlo o 3 miliardy účtů. Marriott o úniku začal informovat zasažené uživatele a připravil stránku, kde detailně informuje, co se vlastně stalo a jak dál postupovat. Zde je také uvedeno, že neautorizovaný přístup k datům by se měl týkat jen sítě hotelů Starwood. Na řešení a vypořádání se s incidentem se podle Marriottu podílí přední bezpečnostní experti, pro uživatele je pak k dispozici kromě zmíněné informační stránky také telefonní linka, kam se mohou obracet se svými dotazy.

Na hotel se snesla obrovská vlna kritiky a řada vysokých státních činitelů začala hlasitě volat po přísnějších regulacích pro ochranu soukromí uživatelů. 

 






Tento web používá cookies. Více informací ROZUMÍM