Bezpečnostní záplata macOS přinesla zařízením od Applu další problém

7. 12. 2017 v sekci Článek

Na konci listopadu se jablečná zařízení s nejnovějším macOS High Sierra ocitla v ohrožení – ukázalo se, že lze bez problémů ovládat nastavení systému, pro která je vyžadován administrátorský login. Na bezpečnostní chybu upozornil programátor Lemi Orhan Ergin na svém Twitteru. V sekcích, kde se vyplňuje přihlašovací jméno a heslo, stačilo zadat jako uživatele „root“, kliknout do pole pro heslo a odentrovat. V některých případech bylo zapotřebí nenechat se odradit prvním neúspěchem a enter jednoduše stisknout několikrát. Údajně stejný postup někdy fungoval i u samotné přihlašovací obrazovky; pokud bylo povoleno zobrazování a přihlašování jiných uživatelů.

Následně se v oficiálním vyjádření Applu objevilo obligátní prohlášení o tom, že je bezpečnost všech produktů prioritou společnosti a příslib brzké nápravy (ke které skutečně došlo do několika hodin od zjištění původní bezpečnostní chyby, kdy vyšel bezpečnostní update). Společnost se také omluvila uživatelům Maců za způsobené potíže a uvedla, že na vývojářské procesy bude dohlíženo tak, aby se podobným chybám předcházelo.

Jenže bezpečnostní záplata Security Update 2017-001 s sebou přinesla nový problém – ten souvisí se sdílením souborů v síti. Po instalaci updatu začali uživatelé upozorňovat na to, že se nemohou dostat do sdílených složek v jiných zařízeních na síti. Apple záhy zveřejnil návod, jak tuto situaci napravit. Jde o velice snadné řešení pomocí Terminalu, postup by neměl zabrat víc jak 30 vteřin. Přesto jde o proces, který nemusí být pro zhýčkané uživatele jablečných zařízení zcela přívětivý.

A že to s Applem není jen procházka jablečnou zahradou, ukázal 2. prosinec 2017, kdy se 15 minut po půlnoci v důsledku chyby začaly samovolně restartovat iPhony. Chyba v notifikačním systému zapříčila, že jakmile zařízením přešlo datum a čas 2. 12. 00:15, začal se obnovovat springboard (součást systému, která zajišťuje domovskou obrazovku s aplikacemi). Restartovací cyklus se následně opakoval každých 30 vteřin a po nastartování bylo vyžadováno heslo zařízení. Chyba byla spojena jen s některými aplikacemi vyžadujícími denní notifikace a nepostihla tak všechny uživatele. Systémová náprava přišla během pár hodin s nejnovější aktualizací iOSu na verzi 11.2.






Tento web používá cookies. Více informací ROZUMÍM