Ochrana dat je aktuální téma. Víte, která chránit?

24. 8. 2016 v sekci Článek

Data, data, data. Také máte pocit, že se v poslední době o ničem jiném nemluví? Denně se můžete dočíst o big datech, o tom, jak informace získávat, vyhodnocovat, kde ukládat, ale také jak je chránit.

A přesto mám pocit, že všude dostupné informace často nestačí. Jistě víte, že chránit cenná firemní data je důležité a v dnešní době opravdu nezbytné. Nástrojů a služeb, jak zabezpečit, co je ve vaší společnosti cenného, máte k dispozici celou řadu. Ale jaká je realita?

České firmy jsou si vědomy potřeby ochrany a opravdu v této věci podnikají patřičné kroky. Často se však potýkají s problémem určit, která data by měly chránit. Nezřídka se stává, že některé informace ponechávají zabezpečené minimálně, nebo dokonce vůbec. Jednoduše proto, že nedokážou určit jejich důležitost.

Jak tedy určit jejich hodnotu? Nejedná se o nic příliš složitého. Představte si, že byste o tu či onu informaci přišli. Dostane se do rukou třetí osoby, je prodána konkurenci. Co bude tato ztráta znamenat pro vaši společnost? Možná nezpůsobí škody přímo, ale třeba kvůli ní přijdete o dobré jméno a pověst, což se dříve či později projeví na ochotě stávajících klientů s vámi spolupracovat, nebo budete mít problém přesvědčit potenciální obchodní partnery o kvalitách vaší práce.

Připomeňme si aktuální případ. Společnost T-Mobile se před několika měsíci potýkala s únikem velkého množství dat svých zákazníků, když se je jeden ze zaměstnanců společnosti pokusit prodat. A přestože se podle vyjádření firmy jednalo o údaje, jejichž krádež zákazníky nijak neohrozila, Úřad pro ochranu osobních údajů uložil T-Mobile pokutu ve výši 3,6 milionu korun. Rozhodnutí zdůvodnil tím, že společnost nepřijala dostatečná opatření k zabezpečení osobních údajů.

Vaše SOCA






Tento web používá cookies. Více informací ROZUMÍM