Falešné call centrum banky a nic netušící klienti

25. 7. 2016 v sekci Aktuality

Představte si, že vám do e-mailové schránky přijde zpráva z vaší banky s novou nabídkou o refinancování hypotéky spolu s číslem, na kterém se dozvíte víc. Zavolali byste?
Pravděpodobně ano, stejně jako klienti Erste Bank před nějakou dobou. Na lince se jich ujali proškolení operátoři. Ti si nejprve ověřili číslo konta a přístupová hesla k internetovému bankovnictví. A když si pak náhodou nevěděli rady, přepojili volajícího na kolegyni sedící opodál. Všechno vypadalo profesionálně, nebyl důvod pochybovat, že klienti hovoří s experty.
Ve skutečnosti ale za call centrem nestála banka ani žádný z jejích smluvních partnerů, ale skupina počítačových hackerů. Kuriózní na případu je, že ani samotní operátoři nevěděli, že nepracují pro banku. Jednoduše odpověděli na pracovní nabídku a absolvovali školení o produktech banky.
V tomto případě banka odhalila podvod včas a krádeži peněz z účtů klientů stačila zabránit. Nemusí se to ale podařit vždy. Dávejte proto pozor, na které zprávy odpovídáte nebo jaké informace komu sdělujete.

Vaše SOCA
Zdroj: aktualne.cz






Tento web používá cookies. Více informací ROZUMÍM